Radu Szekely

Radu Szekely este profesor si lucrează de peste 25 de ani în educație, întâi în România, apoi o mare parte din timp în Finlanda și Franța, apoi din nou in Romania. A predat în învățământul preuniversitar și superior și în centre de educație pentru adulți, unde a dezvoltat o pasiune pentru învățarea pe tot parcursul vieții (lifelong learning). A pregătit profesori din diverse țări prin programe finanțate de Comisia Europeană, fiind și expert consultant la Comisia Europeană în proiecte de educație si cercetare. A condus studii la nivel european privind impactul pregătirii profesionale continue a profesorilor și pentru a identifica modalități prin care se poate asigura transferul de bune practici la nivelul Uniunii Europene. A lucrat de asemenea la nivel global cu Consiliul Internațional pentru Educația Adulților (ICAE), printre altele coordonând analiza de impact a programelor organizației la nivel mondial.

A coordonat sau a fost expert/consultant în proiecte de dezvoltare instituțională, de cercetare sau de inovare în educație finanțate de Comisia Europeană, Consiliul Europei, Consiliul Nordic, Swiss Development Fund. A coordonat programele internaționale ale Espace Pedagogie Formation France din Marsilia. A fost Director Educațional al winsedswiss România și Director General Adjunct al winsedswiss education group Elveția, contribuind la implementarea în România a modelului de învățământ profesional dual al Ecole Hotelliere de Lausanne.

In 2016 a cofondat Școala Finlandeză ERI din Sibiu și a coordonat, vreme de 5 ani, Finnish Teacher Training Centre, organizație furnizoare de programe de formare continuă pentru oameni de educație.

A fost cinci ani membru în Comisia pentru Învățământ Liceal si Profesional a Consiliului Local din Turku, Finlanda. Între 2019 si 2022 și-a asumat roluri în Ministerul Educației din România. A fost consilier și director de cabinet al ministrului educației, poziție din care a coordonat elaborarea viziunii “Educația ne unește”. A fost numit secretar de stat în Ministerul Educației, responsabil cu echitatea și egalitatea de șanse, fiind promotorul primelor unități de învățământ pilot din Romania. A contribuit, în calitate de consilier al ministrului, la transpunerea în legi a raportului „România educată”, concentrându-se în special pe incluziunea echitabilă a copiilor cu nevoi speciale în învățământul de masă și pe eliminarea posibilelor bariere sau a rutelor închise din parcursul de învățare.